2007. október 27., szombat

Tornádó a Mercedes-Benz múzeumban



A stuttgarti Mercedes-Benz múzeum nemcsak a kiállítási tárgyakkal hívja fel magára a figyelmet, időnként egyéb eszközöket is bevetnek a figyelem vonzására. A napokban egy hivatalos Guinness rekord ellenőr jelenlétében hitelesítették a világ legerősebb mesterséges tornádóját, méghozzá az épületen belül. A múzeumi tornádó nem a rombolást mutatja meg, éppen ellenkezőleg, az épület tűzvédelmét szolgálja. Amíg a hagyományos épületekben tűzajtókkal és ventilátorokkal, füstelvezető csatornákkal igyekeznek a füstöt kivezetni az épületből, a Mercedes-Benz egy légterű csarnokában ez a megoldás nem volt megoldás. Erre a tervezők a szupermodern épület 35 méter magas előtérében, a falba rakott 144 légbefúvó nyílásából generált mesterséges tornádót találták alkalmasnak. A képen és a videón is látszik, hogy a tornádó alacsony nyomású magja elszívja és kiviszi a füstöt a tető felé, ahol egy ventilátor is segít a szellőztetésben. A demonstrációt szárazjégből termelt színházi működdel tartották.

2007. október 26., péntek

Targoncával a Maseratti ellen



Új-Zéland ex szépségkirálynője ex autót csinált testvére Maseratijából Sidney-ben. Bizonyos Rachel Huljich éjjel egy buliból hazatérve már nem talált parkolót a3200-as GT kupénak és egy építkezésen hagyta az út mellett. Másnap reggel a munkások nem tudták megkezdeni a melót és rövid tanakodás után egy emelővillás targoncával akarták ugyanazt tenni, ami a lánynak pár órával korábban nem sikerült. Ugye felmerül a gondolat, hogy egy autó megemelése a gyárilag tervezett emelési pontokon történhet, de kiderült, hogy a parkoltató manővernél nem ennek a ténynek a figyelmen kívül hagyása volt a legnagyobb hiba, ugyanis éppen az autó alja maradt csak sértetlen. Mit számít ott a villák nyoma már.

2007. október 23., kedd

Hullámvasúton a Suzuki


Egy koppenhágai ügynökség készítette el a 2008-as Suzuki Swift reklámját a nyomtatott média számára. A hirdetés lényege egy tulajdonképpen egyszerű fotó, amely az első két ülést mutatja, viszont van a képen egy nem odaillő szerkezet is. A hullámvasutak utasait tartó kalodáról van szó, amelynek védelmében, minden testhelyzetben szabadon tudják mozgatni kezeiket a sikítozó bátrak. A szöveget sem cifrázták túl: Swift. More fun vagyis Sebesen. Több élvezet. Mint minden szlogen, a Suzukié is minimum két értelmű, ebben az esetben a második jelentés a többi autóval való összehasonlításra vonatkozik. A harmadikhoz sem kell nagy fantázia.

2007. október 21., vasárnap

A Renault, a virsli, a szusi, a kenyér és a balett

A hamburgi Nordpol reklámügynökség már tavaly kimutatta foga fehérjét, amikor a franciák nemzeti ünnepe, július 14-e alkalmából szokatlan képi ötlettel tisztelegtek a Renault-k ötcsillagos ütközési tesztje előtt. A crash teszt videójukon a németek fehér virslijét, a japánok szusiját és a svédek sziromkenyerét karambolban hasonlították össze a franciák népi ételével a bagettel. A film itt látható: http://www.element-e.net/upload/file_441f13521493a.mov
Remélem még sokáig fent lesz a szerverükön és megfigyelhető, hogy energia elnyelésben a bagett a legjobb. Nálam elnyelésben viszont a szusi a nyerő, mert a nyers hal ilyen szendvics környezetben a legjobb. A nemzeti étkek mögött nem nehéz az autó márkákat felsorakoztatni. Az idei kreatív agycsavarás sem különb, de ebből kihagyták a németek a Renault konkurenseket. 10 Renault modellt, a márka valamennyi öt csillagos törésteszt eredményű autóját elvitték Dél-Afrikába és balettoztak velük a sivatagban. Nem úgy, ahogy egyszerű ésszel gondolnánk. A cseh filharmonikusok Offenbach zenéjét játsszák a háttérben, a képen pedig az autók táncolnak és.... zúzzák egymást. Frenetikus.
Itt az eredeti reklámfilm a tévének:

Itt pedig a háttérmunka is látszik. 10 autóval, három napig forgattak nemzetközi stábbal, amerikai kaszkadőr tanácsadókkal. Az autókat ütközéskor, ahogyan a gyári teszteknél, kötélen rántották egymásnak.